zaterdag 12 juni 2010

I LOVE INDIA

Dag allemaal.
Waarschijnlijk zal dit mijn laatste blogberichtje worden vanuit India.
Onze stage zit er al efkes op en we zijn nu op reis. Voelt heel vreemd aan. Positief: de prachtige plekjes dat we ontdekken. Negatief: geen vaste plek om naar terug te keren, je de witte toerist voelen...
Een kort overzicht en hoogtepunten van wat we al bezocht hebben.
- Swayambuth. Buddha-tempel in Kathmandu. Het was de verjaardag van lord Buddha en daarvoor was de tempel versierd met 1000den kaarsjes, echt betoverend. Ook onze laatste avond in Kathmandu, een mooie afsluiter!
- Raften tussen de bergen, na iedere bocht moesten we een `waaauw` onderdrukken. Eerst een beetje bang, maar eens op de boot mocht het zelf nog wilder gaan voor mij!
- Trekking in het Annapurna gebied. Bergen van rond de 8000m gezien. Machtig! Zo hoog dat je het niet gelooft! 6 dagen lang zware staptochten gemaakt. De kietjes zagen af, maar heb er ongelooflijk van genoten.
- INDIA! Terug in India, woehoew. We waren nog maar net de grens over en ik voelde het: this is it. Hier ben ik mijn hart verloren. Chaotisch, luid, druk, vuil! Maar ook wijds, prachtig, mooie mensen, kleurrijk, ... Typisch is de haat-liefde verhouding die je voelt met dit land. Hatelijk om op een trein tussen een massa mannen geplet te zitten die hun handen niet kunnen thuishouden (we hebben er een paar moeten trakteren op kloppen en stampen), in het verkeer bijna omvergereden te worden, de vuiligheid langs de baan, straathonden en daarbijhorende stront, ... De liefde: de trein en het voorbijrijdende landschap, vrouwen in saries, de moto`s (vooral dan Honda Hero), de sjaaltjes/handdoeken dat de mannen zo nonchalant en toch zo sexy dragen, ... Ik zou nog pagina`s kunnen doorgaan.
- Varanasi. We zijn voor het moment in de heiligste stad van het Hindoeisme. Hier worden de lijken verbrand en in de Ganges uitgestrooid. Mensen nemen een ritueel bad in de rivier. In normaal water zitten er per liter 500 faecale bacterieen, in de Ganges 1.5 miljoen! Sommige mensen drinken van het water, respect!
- Wat nog moet komen: Mumbai, Hampi en misschien Goa.

Zo luitjes, ik sluit hier bijna af. De voorbije 5 maanden zijn onbeschrijfelijk geweest. Wat een ervaring! Ik kijk er nu toch wel al stilletjes naar uit om jullie allemaal terug te zien.
Tot heel gauw!!
Dikke zoenen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten